olympicaskolan.

jag vet jag vet..
jag har klagat på denna skola hur mycket som helst. och jag har sagt att jag hatar den och ja verkligen gjort allt för att byta. men icke! jag stannade kvar på olympica och är ganska glad över det.
har gått på den skolan sen lekis. i åtta och ett halvt år snart!
här har ni tre stycken saker jag tycker är bra med olympica...

* våran idrotts profil. på andra skolor så har dom alltid olika profiler, så som hemkunskap, fotboll osv... men vi har bara inriktat på idrott, hälsa och ledarskap. 
vi har idrott fyra av fem gånger i veckan. på måndagar har vi tantgympa till och med, riktigt härligt att börja med det första dagen i veckan. sen på tisdagar har vi uteidrott året om. ibland har vi teori, men det är inte ofta. ibland så är vi bara ute och går, riktigt skönt. men på vintern brukar det oftast bli att vara ute i snön och göra massa lekar. det är faktiskt riktigt roligt, speciellt med en sån härlig klass.
nu i vinter ska vi åka iväg på en skidresa. vi åker iväg på måndagen och kommer hem på fredagen tror jag att det var. vi ska åka massa skidor, även fast jag inte tycker om att åka längdskidor så tror jag det kommer bli superkul!

* att vi är så några elever.
det betyder att vi får mycket hjälp. och om man får mycket hjälp är det ju mycket lättare att lära sig saker, visst?
när vi är så några elever så har man koll på vilka alla är. eller ja för det mesta. har ingen koll på dom under sexan, men sak samma.
alla känner alla lixom! nästan..

* DATORN.
vi får en varsin dator alla på högstadiet.
är riktigt skönt tycker jag. behöver nästan aldrig nå papper eller så. och lätt att elta information osv.
använder datorn till nästan varje ämne, fast dock inte hela tiden. men vi söker information och antecknar på datorn.

                                                                                                                     


ni får säga vad ni vill om den här skolan. jag bryr mig inte.
det ni säger går in igenom det ena örat och ut genom det andra lika fort. :-)
nog för att det är en hel del folk som gått på olympica i låg och mellanstadiet som börjat på vasa och andra ställen som säger att olympica inte är bra, dom har iaf fel. skolan har förändrats och det är mycket roligare.


Kommentarer
Postat av: anna linnea

GO FOR IT GÖÖÖRL.

besdt do e.

2009-11-23 @ 22:28:45
URL: http://annalinneab.blogg.se/
Postat av: Linnea

håller med!

även skolor kan förändras.

2009-11-25 @ 15:18:56
Postat av: Kortez

Haha, idrottsprofil kan ju suga skit (Y)

För mej spelar det inte roll om det är många eller några i klassen, för vi får hjälp ändå även på Vasa vilket folk inte verkar tro >.< Och jag behöver inte en dator, har en hemma. Jag kan skriva med papper och penna och leta information i datasalen/stugan :P Men det är min åsikt^^

2009-11-29 @ 01:24:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0