Hemma från sälen.

hejhej allt gott folk :-)
hemma från sälen nu. så tänkte berätta om dagarna. läs och njut :-D

onsdag:
vaknade hemma hos lovisa. fixa och donade lite där hemma, fixade lite musik och bara laddade för en lång bilresa. va även till sjukhuset i säter för att lovisa skulle kolla till sin hals.
klockan 18:58 så satt vi i bilden påväg till sälen. fast blev en sväng förbi hem till lovisas farmor och farfar och fikade lite.
stannade bara en gång på resan och det va i falun då vi sprang in på ica och köpte godis.
kom fram senare på kvällen. elva-tolv kanske ?
började kika på en film med lovisa och ida, somnade rätt sent tror jag.

torsdag(nyårsafton):
vaknade ganska tidigt. upp och åt frukost och satte på oss en massa kläder och åkte vidare till skidbackarna.
började vid barnbacken, minimini backen.. haha. men gick ju bra så provade en lite större backe som också gick bra. åkte inte mycket innan det var dags för oss att äta.
så vi gick in till experium och käkade sen ut till backarna igen. åkte i den lite större än barnbacken.. men hann inte åka så långt tills jag låg på marken.
hörde någon skrika bakom mig och det sprutade snö så jag såg inte nånting.. och helt plötsligt flyger jag framåt.
visade sig att jag hade stukat tummen. så åkte hem med leif och jonas till stugorna igen.
men inte långt efter att vi kom hem så kom ida, lovisa, linus och erik på skidorna hem också.
då la jag lovisa och ida oss i sängen och kikade klart på filmen vi började kolla på dagen innan, och väntade på att bastun skulle bli varm.
bastade-duschade-gjorde oss i ordning-åt.
sen började allt galet som SKA hända på nyår! table dancing, hög musik och massa skoj.
vid tolv slaget så stod alla på balkongen och skålade och kikade på alla fyrvärkerier vid högis.
senare på natten så la vi oss inne på lovisas rum jag, johan, lovisa, ida och hanna och kikade på film.. fast blev en hel del telefonsnack också.
efter ett tag så stack johan in till sin stuga.. fast hanna stannade kvar inne hos oss och kikade på en till film.
fast hann bara börja innan jag somnade. haha, så dom stängde av filmen och sov.

fredag:
meningen att vi skulle gå upp tidigt på morgonen. men eftersom dom glömde väcka oss så vaknade vi runt tolv tror jag.
men när vi vaknat till liv och ätit frukost så tog vi på oss jackorna och vandrade till ica vid högis för att köpa godis och hårfärg till mig. men icke sa nicke. fanns inte rätt färg och fanns typ inge godis heller. så vi gick hemåt igen. som tur va så va gunnel och dom på andra ica vid experium och skulle handla lite så då köpte dom toningfärg åt mig. (Y)
när vi kom hem så tog vi täckena upp på övervåningen och la oss i sofforna och kikade på ännu en film. dom som smsat och ringt till oss kan inte tro att vi har gjort något annat än att kolla på film, haha.
senare mot kvällen så färgade lovisa mitt hår. blev inte så jätte stor skillnad, men det blev nån blandning av brun och svart, lite mörkare blev det iaf.
kollade på en ny film innan vi somnade också. HAHAHAHAHA justja det var den här kvällen vi skrattade så sjukt mkt. helt galet vad vi skrattade. tårana bara sprutade ut från ögonen, haha. och ni kan glömma att få veta om vad vi pratade om.
godnatt på den dagen också då.

lördag:
vaknade ganska tidigt idag. men det var för att ida och hennes familj skulle åka hem.
men åt frukost och gjorde oss i ordning.
klockan halv fyra tror jag det var, så åkte jag, lovisa, linus, lina, jonas och ann-marie till högis för att kolla på bio. "alvin och gängen 2" tänker inte säga något annat än KUNG.
när vi kom hem igen så duschade och åt vi.. slappade lite bara.
kvällen så kollade vi på gethoppning över hästar och snackade med roligt folk i tel. haha!
somnade efter det.

söndag:
sista dagen i sälen.
blev att packa ihop alla saker eftersom vi skulle åka hem.
men när vi satt oss och skulle äta så blev det lite andra planer.
det visade sig att det var vinterkrysset uppe vid högis så vi beställde biljetter dit. som blev gratis!!
innan vi stack till högis och kollade på det där så åkte vi till experium och gick runt lite.
köpte även ett "game card" och spelade airhockey med linus och självklart så vann jag! mohaha.
men va där i några timmar sen drog vi hem och åt sen åkte vi till högis.
hängde av oss jackorna vid nån snygging och sen gick vi in till placet. visade sig att det var så lite folk så vi fick gratis sittplats också. så mer tur kan man inte ha. fast vi sitta längst bak, men såg ju prima iaf.
fick några "homies" vänster om oss också, haha.
satt typ en meter ifrån där gry stod och blev filmad typ några gånger också, så om vi bara hade hoppat fram så hade vi blivit med i tv, haha.  fast blev det ändå, men syns inte så bra direkt... typ två svarta prickar bara. hah
artisterna som uppträdde va nån pernilla andersson, nordman, PETTER,MOGGE,ISON&FILLE!!!!!!!
efter programmet så skulle vi ta tillbaka våra jackor och gissa vad som händer då?!?!?! JO.. PETTER MOGGE ISON OCH FILLE GÅR RÄTT IN I MIG. både jag och lovisa fick ögonkontakt med petter och jag fick seriöst en hjärtattack. helt galet vad glad jag blev.
när jag hade återhämtat mig ( eller vad det nu heter ) så gick jag och lovisa ut till lina och jonas som satt i bilen och väntade på oss.
time to go home again. buhu......
stannade en gång nder den här resan också. men det va på statiol för att köpa en varsin korv!
sov även hemma hos lovisa.

måndag(idag):
vaknade upp hemma hos lovisa. åt frukost och satt oss i bilen för att åka till hedemora.. jag hem till mig och lovisa hem till erik.
så har legat på soffan med datorn hela dagen nu. kikat på bilder och försökt komma någonvart med dethär skiten, hehe. och pratat i nån timme med anna i tel också.
blir så att hon kommer hem till mig om nått tag. senare går vi hem till henne och sover där.
följer med henne till stallet imorgon också, hoppas på att vi ska tolka.. men hängde inte riktigt med på det där samtalet så vet inte riktigt hur det blir. hehe.

men nu ska jag ta och ladda upp lite bilder, sen ta och göra mig i ordning lite.
ha det bra.
pussssar på den som orkade läsa det här. = inga pussar alls, hehe :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0